УкраїнськаРусскийEnglish

Кампарі - червона пристрасть

Кампарі 150 років

Кампа́рі - (італійське Campari) - відома усьому світу італійська гірка настоянка (бітер) з характерним рубіново-червоним кольором, що завоювала величезну популярність завдяки особливому аромату трав, склад яких суворо охороняється і цедрі зелених померанців (гірких апельсинів). Цей бітер став класикою аперитивів і чудово смакує у коктейлях.

Бітер - назва цілої групи напоїв. А Кампарі належить одночасно до 2 груп: до вермутів і до бітерів. Як аперитив, Кампарі п'ють перед їжею для поліпшення травлення. В якості бітера Кампарі сприяє виділенню шлункових соків. Також Кампарі можна розглядати як вермут – суміш білих вин зі спиртом, ароматизована травами, квітами, цитрусовими, природними смолами й іншими прянощами. Вміст спирту в Кампарі – 25%.

Унікальний рецепт Campari із самого початку ніколи не змінювався й донині залишається добре захищеним секретом. Багато людей намагалися розгадати точне число інгредієнтів: деякі стверджують, що їх 20, інші кажуть, що число інгредієнтів досягає 60. Сьогодні ніхто не знає точної відповіді на це питання, крім декількох людей, що приймають участь у виробничому процесі.


Історія Кампарі

1860 У місті Новара молодий Гаспар Кампарі (Gaspare Campari) винаходить новий лікер за назвою Rosa Campari, настойку трав, ароматичних рослин і фруктів на спирті й воді.

Перша реклама Campari, 1880 р.

1880 Незабаром Campari стає дуже популярним лікером у Новарі, а 7 січня 1880 р. в "Corriere della Sera", найбільш впливовій щоденній газеті Італії того часу, з'являється перша реклама Campari. Бітер Uso Olanda, як спочатку називали Campari, став результатом експериментів Гаспара з винаходу нових напоїв. Гіркий смак є характерною рисою всіх бітерів, відомих своєю позитивною дією на травлення. От тільки тепер бітер стали вживати до обіду, а не після. Таким чином, народилася нова популярна традиція.

1890 З'являються перші рекламні постери авторства Мора (Mora), які дали початок традиційному співробітництву Campari з багатьма художниками й художниками-оформлювачами в сфері реклами. Зображуючи жваву, легковажну сцену, Мора прагнув зобразити космополітичний стиль життя Прекрасної епохи.

Картина Сізара Талонне для Campari

1900 З відкриттям усе більшої кількості нових кафе й зростанням їх популярності стрімко поширюється традиція аперитиву. Аперитив і раніше використовувався для стимулювання апетиту, але тепер він виконує й соціальну функцію. Тепер зустріч на аперитив стає приводом побачитись із друзями й знайомими та обговорити останні новини. На початку 20-го століття Campari запускає свій перший рекламний проект: календар з роботами художника Сізара Талонне (Cesare Tallone). Відомий своїми портретами він зображує прекрасну, звабну жінку, що представляє саму суть Red Campari. У цей період художники усе більш ясно починають усвідомлювати значимість зв'язку між мистецтвом і рекламою. Деякі з них працюють над рекламними проектами Campari, притягнуті престижем і славою бренда, і створюють безліч робіт для бренда, який шанує мистецтво. Марчелло Дудович (Marcello Dudovich) і Адольфо Магріні (Adolfo Magrini) часто й впритул співробітничають із Campari.

Постер Дудовича для Campari

1920 Червоний постер авторства Дудовича, на якому зображено двоє коханців, що злилися в жагучому поцілунку в окремому кабінеті ресторану, став попередником концепції «red passion» («червоної пристрасті») – головного концепту сучасної реклами бренда. Багато художників співробітничають із Campari: Леонетто Кап’єлло (Leonetto Cappiello), наприклад, створює домовика Spiritello в апельсиновій кірці - образ, який дотепер пам'ятають багато людей. А от правдива історія одного з найвідоміших коктейлів з додаванням Campari – Негроні (Negroni). Цей напій приблизно був винайдений між 1919 р. і 1920 р. у Флоренції барменом Лукою Піччі (Luca Picchi) й графом Камілло Негроні (Camillo Negroni). Щораз, коли граф заходив у кафе Casoni, він замовляв свій коктейль Амерікано з додаванням джину. З того часу коктейль має ім'я свого «творця».

Реклама Деперо для Campari

1930 Мистецтво набуває геометричний і більш динамічний характер, стилі стають ясно вираженими. Не дивно, що й реклама Campari відображає всі ці зміни. Поворотним моментом у рекламі бренду стає фантастичний світ механічних конструкцій і органічних форм, створений Деперо (Depero). Відбувається дебют CampariSoda в одноразовій пляшці, дизайн якої створив сам Деперо: Camparisoda стає першим попередньо змішаним напоєм, який продається в усьому світі. Завдяки новаторству й практичності, Camparisoda робить революцію у виробничому процесі компанії.

Постер Карло Фізанотті

1940 Після років конфліктів і нещастя Європа починає свою непросту подорож до відновлення. Наприкінці 40-х років, після змушеної бездіяльності в роки війни, бренд запускає нову рекламну кампанію й просить авангардистського художника Карло Фізанотті (Carlo Fisanotti), відомого також як Фіза (Fisa), розробити постер. Його чекав приголомшливий успіх.

1950 У п'ятдесяті такі художники як Феліче Моска (Felice Mosca), Аттіліо Россі (Attilio Rossi) й Джованні Мінгоцці (Giovanni Mingozzi) виражають енергію Campari у постерах, навіяних спортом. У Ніно Нанні (Nino Nanni) виникає ідея представити пляшку Campari у вигляді супутника, що рухається навколо Землі.

Постер Бруно Мунарі

1960 Бруно Мунарі (Bruno Munari) розробляє постер 'Declinazione grafica del nome Campari' («Графічне відмінювання імені Campari») для відкриття першої лінії метро в Мілані. Постер представляє світогляд бренду і його цінності. Шістдесяті стають поворотною крапкою для реклами Campari у зв'язку з розробкою нового графічного підходу, розробленого Леонардо Строппа, Гвідо Крепаксом і Францом Маранголо. Цього року Рим приймає Олімпійські ігри й Campari стає одним з перших олімпійських спонсорів у сучасній історії.

1970 І от настає день знаменитостей. Декілька всесвітньо відомих акторів з'являються в рекламах Campari, серед них Девід Нівен (David Niven), Хамфрі Богарт (Humphrey Bogart) і Ніно Манфреді (Nino Manfredi), одна з найбільш популярних зірок Італії того часу.

Келлі Ле Брок для Campari

1980 У вісімдесяті, період великого економічного й культурного росту, Campari стає зіркою ексклюзивних і значущих подій, особливо «Міланського аперитиву», ексклюзивної «щасливої години», куди приходять, щоб підтримати свій соціальний статус, бути поміченим і налагодити знайомства. Келлі Ле Брок (Kelly Le Brock), розкішна «Жінка в червоному», стає ще однією знаменитістю, що підтримала бренд у рекламі «Campari – це фантазія» режисера Франко Скепі (Franco Scepi). Архітектор Маттео Тун (Matteo Thun) створює два дизайни пляшок обмеженого випуску: Foscarina (1990) і Dogaressa (1992).

1990 У зв'язку з Кубком світу з футболу в Італії Campari запускає нову рекламну кампанію, засновану на концепті "Red Passion" («Червоної пристрасті»). Реклама в дев'яності роки фокусується на чотирьох цінностях бренда: пристрасть, космополітичний підхід, унікальність і престиж. Наприкінці дев'яностих Campari співробітничає з відомим індійським режисером Тарсемом (Tarsem), який знімає знаменитий рекламний ролик за назвою «Подряпина», справжня коштовність у сфері реклами.

Сальма Хаєк для Campari

2000 Протягом багатьох років талановиті й всесвітньо відомі фотографи знімали для рекламних кампаній Campari. Результатом співробітництва з Тарсемом став рекламний ролик «Дуель» - урок фотографії з містичним сюжетом, конфронтацією й пристрастю. Для першої ТВ кампанії бренду Метью Ролстон (Matthew Rolston) знімає ролик «Le Connaisseur» («Експерт») з жагучою Сальмою Хаєк (Salma Hayek) у вигаданому готелі Campari. Сальма Хаєк також знімається у Маріо Тестіно (Mario Testino) для календаря Campari 2006 р. Казки Campari. Дванадцять казок, одна чудова історія. Прекрасна Єва Мендес (Eva Mendes) втілює дванадцять гламурних, глянсових казок у своїй звабній сексуальності й красі на сторінках календаря 2007 р. авторства Маріно Парізотто (Marino Parisotto). Жан Поль Годе (Jean Paul Goude), відомий французький дизайнер, фотограф, комерційний директор телеканалу розвиває ідею готелю Campari у клуб Campari, де немає нічого неможливого. Джессіка Альба (Jessica Alba) знімається в рекламі й для календаря Campari 2009 р., фотограф Маріо Тестіно.

Campari 150 років

2010 150 років пристрасті. З 1860 р. Campari цінується багатьма людьми, як окремий напій, так і популярний інгредієнт смачних коктейлів. Сьогодні це символ італійського способу життя й веселощів, відомий в усьому світі. Campari вибирає чуттєву Ольгу Куриленко для календаря 2010 спеціального випуску, створеного молодим талановитим фотографом Сімоне Нерві (Simone Nervi). Мілан, місце, де все почалося, ідеальне місцезнаходження для фотозйомки Campari. Відомі збори творів мистецтва AVAF (Assume Vivid Astro Focus) і художники Ванесса Бікроф (Vanessa Beecroft) і Тобіас Ребергер (Tobias Rehberger) відзначають 150-річчя Campari створенням трьох святкових етикеток в обмеженому випуску. Відбувається відкриття галереї Campari (Galleria Campari). Ця галерея стає символом глибокого зв'язку Сampari і світом мистецтва з метою звернутися до цього історичного явища за допомогою сучасних технологій. Це досвід, який необхідно прожити.


Календарі Кампарі

Щороку бренд Campari дивує календарями з гарними й дуже яскравими тематичними історіями за участю знаменитих дівчат (Єва Мендес, Сальма Хайєк, Джессіка Альба).

У 2005 році для створення календаря був запрошений знаменитий фотограф з надзвичайним баченням світу Джованні Гастель (Giovanni Gastel) і російська модель Олена Росенкова. Фотографії календаря були оригінально стилізовані, переважали чорний, білий і червоні кольори.

Після успіху календаря з Оленою Росенковою, у 2006 році Campari знову запросив Джованні Гастеля для зображення трьох експресивні, чуттєвих об'єктів: італійську модель і акторку Мартіну Коломбарі (Martina Colombari), вінтажні вбрання Moschino і пляшку Campari.

Фотограф Маріо Тестіно (Mario Testino) з акторкою й моделлю Сальмою Хайєк (Salma Hayek) створили неповторний дует у 2007 році. Сальма з її виразною фігурою, чуттєвим поглядом і харизмою в комбінації з неповторним антуражем приміщення виглядає в рекламі просто магнетично.

У 2008 році свою роль в епопеї календарів Campari зіграла прекрасна Єва Мендес (Eva Mendes). У якості фотографа був запрошений Маріно Парізотто (Marino Parisotto). У фотосесії з Євою були використані образи з казок: «Попелюшка», «Червона шапочка», «Аліса в країні чудес», «Русалонька».

Модель Джессіка Альба (Jessica Alba) у календарі 2009 року дуже пластично зображена на фотографіях Маріно Парізотто серед напівоголених чоловіків, на фоні води й сонячних відблисків.

Календар Campari 2010 – це вже ціла історія. Українську акторку, дівчину Агента 007 в останній частині саги про Джеймса Бонді «Квант милосердя», Ольгу Куриленко фотографував молодий італійський фотограф Сімоне Нерві (Simone Nervi). Вона, в оточенні шанувальників, зуміла втілити на фотографіях дванадцять різних образів. Захоплюючі сцени міланського життя на фоні мегаполіса хочеться розглядати аж до дрібничок. Найважливішою деталлю на кожній світлині є аперитив Campari. Слоган календаря 2010 року: «One woman. One night. One drink. Unlimited possibilities» («Одна жінка. Одне місто. Один напій. Необмежені можливості»).

Обличчям календаря 2011 року вперше став чоловік. На цю роль був запрошений актор Бенісіо дель Торо, фотографом виступає 54-річний Мішель Комте (Michel Comte) із Цюріха, відомий своїми знімками знаменитих діячів світу моди, кіно, спорту й мистецтва. Назва фотосесії – «Червона справа» («The red affair») через колір Campari. Образ Бенісіо дель Торо – колоритний герой, що переживає захоплюючу пригоду. Фотографії, створені для календаря – це розкадрування фільму в стилі справжніх шпигунських бойовиків, у яких герою доводиться зустрічатися із захоплюючими пригодами, подорожами. Звичайно ж, головна сюжетна лінія практично кожної історії – кохання.

Наступною зіркою, яка з'явиться на сторінках календаря Campari 2012 року стала Мілла Йовович. «Я була дуже рада й вдячна, коли почула, що буду запрошеною зіркою календаря Campari. Він відомий своїми неймовірними фотографіями й індивідуальністю. Мені здається, люди будуть заінтриговані, коли побачать результат. Вони не пройдуть повз», - сказала Мілла.


Як вживати Кампарі

Як кожний справжній продукт, Кампарі краще пити чистим. У чистому вигляді його вживають як аперитив, з льодом ("on the rocks") або охолодженим. Це класичний і найпростіший спосіб оцінити й відкрити для себе всі відтінки Кампарі. Характерний смак бітера підкреслить і створить у роті насичений і сухий смак. Іноді в нього додають часточку апельсина й кілька крапель лимону.

У якості коктейлю цей бітер відмінно сполучається з апельсиновим соком, утворюючи коктейль Garibaldi (Гарібальді). Можна рекомендувати також поєднувати Кампарі із грейпфрутовим соком, що надає гіркому бітеру додаткову різкість і легку кислу нотку, одночасно трохи знижуючи міцність алкоголю. При цьому співвідношення можна вибрати за Вашим індивідуальним смаком, оскільки смак грейпфрута не перебиває початкового смаку базового Кампарі. Кампарі використовується також для таких знаменитих коктейлів, як Амерікано (Americano) і Негроні (Negroni).

Коктейль «Негроні»

Інградієнти:

  • 1 частина Кампарі
  • 1 частина вермуту Чінзано Россо
  • 1 частина джину

Подавати з часточкою апельсину.

Коктейль «Амерікано»

Інградієнти:

  • 1 частина Кампарі
  • 1 частина вермуту Чінзано Россо
  • 1 частина содової

Подавати з часточкою апельсину.